lørdag den 30. november 2013

10 FLOTTE ADVENTSKALENDRE


Som nogen af jer måske har bemærket, har jeg været lidt fraværende på bloggen den seneste tid. Juletiden er en travl periode for os alle, men for mit vedkommende, har det ligeledes betydet, at diverse semesterprojekter, har optaget meget af min tid. Der er da stadig et par stykker, som hænger over hovedet på mig, men i løbet af december kommer der masser af lækrerier på bloggen igen.

Nu er julen jo lige om hjørnet, og vi er da også begyndt at jule på fulde drøn herhjemme, med julepynt og julebag, men hvordan ser det ud hjemme hos jer? og har I været så kreative, at lave en adventskalender i år? Jeg har lavet en til hr. kæreste, og har endelig fået de sidste pakker købt ind, så nu er den klar til at blive serveret for ham i morgen tidlig. Men hvor kan det dog både være tidskrævende og hårdt arbejde, at skulle finde på alle de gaver, men er sikker på, at det er alt tiden værd, når jeg ser glæden i hans øjne hver morgen i december. :)

Min egen adventskalender er nu ikke blevet så fin og fancy. Jeg har blot lagt gaverne under vores lille ny pyntet juletræ, som står med sin glans inde i stuen. Jeg har derimod fundet 10 forskellige adventskalendre, som jeg synes er både fine og inspirerende, og ville da lige dele dem med jer. Nogle kan måske nå at lave en endnu?


Denne adventskalender er super rå, med dens nøgne og naturfarvede gren samt de brune æsker, der er foldet som små juletræer. Denne kan eksempelvis også benyttes til små søde ord, der glæder én, du holder af. Og så tror jeg enda heller ikke, at den er så tidskrævende igen.


Denne adventskalender har derimod et rigtigt sødt og elegant udtryk. Det du skal bruge til denne er små æsker, disse kan ligeledes foldes selv, hvis man blot finder en af de mange origami instruktioner, der findes rundt omkring på nettet. Serverings blonde servietter, en limstift samt en tusch. Figurerne kan jo tilføjes, hvis man vil. 


En super fin adventskaldender til eksempelvis børneværelset. Synes helt sikkert, at det er figurerne i toppen, som gør denne special. Ellers er det igen løsningen, som der blev brugt på billedet af den første adventskalender, med snore bundet omkring en gren, der er benyttet. Sød ser den i hvert fald ud. 


Denne adventskalender synes jeg er super cool, med dens grafiske former og minimalistiske stil. Den er tidløs og cool på en og samme tid, og så pynter den jo smukt ind i de farveløse rammer. Det er blot en gren, der er blevet spraymalet hvid, og derefter er der lavet en masse origami æsker i forskellige former, som er hængt på med en snor. 


Hvis du ikke allerede har planlagt en adventskalender, og været ude og shoppe gaver ind i løbet af den sidste måneds tid, er denne da helt perfekt til et sidste øjebliks overraskelsesmoment til kæresten. Hvad mener du? Det behøver jo ikke nødvendigvis at være de materielle ting, der glæder mest. Personligt, ville jeg elske at stå op til en lille sød anekdote hver morgen i december og mindes om, at der er en, der har mig kær.    


En super moderne og lidt humoristisk adventskalender, der er lavet ud af toiletpapirsruller. Den er egentlig ikke specielt julet, men jeg synes alligevel, at den er ret så genial og meget dekorativ at have hængende derhjemme. Bemærk lige toiletpapiret der stikker på, som røg i en skårsten. Kunne bestemt også være et godt alternativ til en adventskalender til børneværelset. Kunne forestille mig, at børn ville elske, at skulle slå hul på papiret, for at komme ind til julegodterne. 


Denne adventskalender passer, efter min mening, perfekt ind i den nostalgiske jul. Idet den er naturig og enkel af udseende. Hvis I ikke lige kan finde en figur til formålet, kan den helt sikkert laves som en DIY ud af pap. Så kan man selvfølgelig også få lige det motiv, man ønsker. 



Hvis man ikke er til de store og mere iøjenfaldende adventskalendre, synes jeg, at denne er et godt alternativ. Hæng små stofposer på nogle grene, og stil dem evt. i en vase på gulvet eller i en vindueskarm. Denne bringer lidt ekstra hygge til julestemningen. 


En enkel adventskalender, hvor træet evt. kan kreeres med washi tape, som fåes i de fleste Tiger og Søstrene Grene butikker for tiden. Sæt derefter klemmerne fas med sekund lim, og placer en flettet julestjerne i toppen. Jeg synes den er rigtig fin, og igen en af de mere enkle kalendre, der kan laves.  


 Julen tro med et moderne twist. Gran hører julen til, og vi har brugt det gennem de sidste mange generationer til diverse juledekorationer, så hvorfor ikke også bruge det i en adventskalender? Jeg synes hvert fald, at det ser rigtig hyggeligt ud, og er vild med de forskellige måder pakkerne er blevet nummereret på. 

Hvilken adventskalender ville du helst have hængende hjemme hos dig?




 NB: Billederne er fra pinterest

Ingen kommentarer:

Send en kommentar